MORAL DAN ETIKA BIROKRASI DALAM PELAYANAN PUBLIK

Authors

  • Dera Izhar Hasanah Program Studi Ilmu Pemerintahan Universitas Bale Bandung

Keywords:

Moral, Etika, Birokrasi, Pelayanan Publik

Abstract

Alasan mendasar mengapa pelayanan publik harus diberikan adalah adanya public interest atau kepentingan publik yang harus dipenuhi oleh pemerintah karena pemerintahlah yang memiliki “tanggung jawab” atau responsibility. Dalam memberikan pelayanan kepada publik ini, pemerintah diharapkan dapat melaksanakannya secara profesional dan menjunjung tinggi nilai moral dan etika.

The basic reason why public services should be given is the existence of public interest or public interest that must be fulfilled by the government because it is the government that has "responsibility" or responsibility. In providing services to the public, the government is expected to be able to implement it professionally and uphold moral and ethical values. Keywords: moral, ethics, bureaucracy and public service

Downloads

Published

2019-01-03

How to Cite

Hasanah, D. I. (2019). MORAL DAN ETIKA BIROKRASI DALAM PELAYANAN PUBLIK. JISIPOL | Jurnal Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik, 3(1), 48–58. Retrieved from https://ejournal.unibba.ac.id/index.php/jisipol/article/view/6

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>